dzieci szczęśliwe, syte i bezpieczne ...

Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Marzec

  1. Zwierzęta z dżungli i sawanny.
  2. Zwierzęta naszych pól i lasów.
  3. Marcowa pogoda.
  4. wiosenne przebudzenie.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE:

  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • rysuje po śladach rysunek żyrafy,
  • rozpoznaje krokodyle wśród innych zwierząt, potrafi je nazwać,
  • lepi krokodyla z plasteliny,
  • wie, w jaki sposób prawidłowo artykułować głoskę s,
  • maluje palcem,
  • próbuje przysmaków wiewiórki (orzechów),
  • opisuje wygląd wiewiórki i jej zwyczaje,
  • formuje kulki z plasteliny i dokładnie je przykleja,
  • eksperymentuje z wodą,
  • prawidłowo wymawia głoskę p - w izolacji i sylabie,
  • maluje gałęzie i nakleja pestki dyni,
  • ilustruje ruchem tekst piosenki,
  • poznaje różne rodzaje gleb.

 

Luty

 

Baśnie, bajki, bajeczki
   Muzyka wokół nas
   Nie jesteśmy sami w kosmosie

Projekt BUDOWLE

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE:

  • słucha z uwaga czytanego tekstu,
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,
  • rysuje wzory po śladzie,
  • słucha utworów muzycznych,
  • używa określeń: cicho, głośno, wesoło, smutno, szybko, wolno, w odniesieniu do muzyki,
  • rysuje wybranego bohatera baśni,
  • rysuje drogę w labiryncie,
  • liczy w zakresie czterech (pięciu),
  • wskazuje różnice między obrazkami,
  • kontynuuje proste rymy,
  • ćwiczy spostrzegawczość,
  • poznaje baśń Czerwony Kapturek,
  • oddziela drobne elementy od większych,
  • kojarzy przedmiot z utworem, w jakim go spotykamy,
  • aktywnie słucha muzyki,
  • wykonuje własny instrument i akompaniuje na nim,
  • rozpoznaje dźwięki i określa ich źródła,
  • gra na bębenku,
  • naśladuje dźwięki dochodzące z otoczenia,
  • naśladuje dźwięki instrumentów,
  • uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty,
  • rozpoznaje trąbkę i naśladuje dźwięki, jakie ona wydaje,
  • układa trąbkę z figur geometrycznych,
  • bierze udział w zabawach muzycznych,
  • rozpoznaje planetę Ziemię na obrazkach,
  • maluje ufoludka z wyobraźni,
  • ilustruje ruchem słowa piosenki,
  • stosuje słowa: lornetka, luneta, teleskop,
  • wykonuje pracę plastyczną z wykorzystaniem materiału przyrodniczego,
  • wykonuje papierową rakietę,
  • śpiewa piosenkę,
  • prawidłowo wymawia głoskę l,
  • słucha utworów literackich dotyczących kosmosu,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,
  • opisuje wygląd budowli,
  • konstruuje rożne budowle,
  • słucha wiersza,
  • ogląda film dotyczący pracy architekta,
  • buduje z klocków i figur geometrycznych,
  • obrysowuje przedmioty w różnych kształtach,
  • wymienia podstawowe materiały budowlane,
  • ogląda ilustracje zabytków z całego świata,
  • rysuje wybrane przez siebie zbytki,
  • poznaje nazwy budynków i budowli,
  • rozumie znaczenie słów związanych z budowlami,
  • wykonuje drzewka do projektu makiety,
  • planuje położenie budowli na makiecie,
  • wykonuje makietę.

 

Listopad


1. Moja rodzina.
2. Mój dom.
3. Moje prawa i obowiązki.
4. Moje zdrowie i obowiązki.


Zamierzenia wychowawcze:

  • dostrzega znaczenie rodziny,
  • słucha z uwagą czytanego tekstu,
  • opowiada o swojej rodzinie,
  • porusza się rytmicznie przy muzyce,
  • gra akompaniament przy kołatce,
  • śpiew refren piosenki,
  • opowiada, w jaki sposób pomaga rodzicom,
  • dobiera obrazki do pary,
  • wypowiada się na określony temat,
  • wymyśla dalszy ciąg baśni,
  • powtarza wiersz,
  • wskazuje i nazywa części swojego ciała,
  • rysuje swoja rodzinę,
  • przygotowuje drobne prezenty dla najbliższych,
  • wypowiada się na temat dzielenia się swoja własnością,
  • prezentuje elementy pantomimy przed grupą,
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,
  • przelicza piętra bloku,
  • nazywa domy zwierząt,
  • rytmicznie klaszcze przy piosence,
  • śpiewa refren piosenki,
  • układa dom z figur geometrycznych,
  • poprawnie odwzorowuje wzór,
  • rozpoznaje i nazywa pomieszczenia znajdujące się w domu,
  • rozpoznaje za pomocą wzroku i słuchu urządzenia elektryczne stosowane w gospodarstwie domowym,
  • odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
  • wypowiada się na temat rodziny (własnej i innych osób), zwierząt hodowanych w domach,
  • podaje przykłady swoich praw i obowiązków,
  • segreguje przedmioty według danej cechy,
  • koloruje rysunek – samo i w parze z inną osobą,
  • uczestniczy w zabawach sensorycznych,
  • wypowiada się na temat praw dziecka,
  • wymienia wybrane prawa dziecka,
  • podaje numer alarmowy,
  • degustuje soki owocowe,
  • liczy elementy, porównuje liczebność zbiorów,
  • wymienia sposoby dbania o zdrowie,
  • wymienia przedmioty potrzebne do dbania o czystość,
  • kreśli wzory grafomotoryczne.

 

Wrzesień

 

Tematy zajęć:

  1. To jestem ja
  2. Moja grupa
  3. Moa droga do przedszkola
  4. Idzie jesień … przez las, park

Zamierzenia wychowawcze:

  • zapoznanie z kolegami i nauczycielem,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • kształtowanie przynależności do grupy,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • wdrażanie do współdziałania w grupie,
  • kształtowanie świadomości bezpiecznego zachowania się podczas zabawy,
  • rozwijanie zdolności manualnych,
  • dostrzeganie wspólnych cech przedmiotów,
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,
  • porównywanie i klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przynależność,
  • kształtowanie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze,
  • zaznajomienie z numerem alarmowym 112,
  • rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,rozbudzanie zainteresowań światem przyrody,poszerzanie doświadczeń plastycznych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.





Wróć do góry
Przejdź na dół