dzieci szczęśliwe, syte i bezpieczne ...

Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Luty

 

BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI

  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej
  • poznawanie małych i wielkich liter
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • utrwalenie znajomości poznanych figur geometrycznych
  • reagowanie na ustalone sygnały
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie aktywności werbalnej
  • przedstawienie słowami uczuć i nastroju
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego

 

MUZYKA WOKÓŁ NAS

  • dostrzeganie piękna muzyki
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej
  • utrwalenie nazw wybranych instrumentów
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych
  • rozwijanie umiejętności poruszania nie w rytm muzyki
  • rozwijanie umiejętności manualnych
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • rozwijanie aktywności twórczej
  1. NIE JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE
  • zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
  • poznawanie zapisów cyfrowych liczb
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika

 MÓJ WYMARZONY ZAWÓD

  • tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów
  • poznanie specyfiki pracy niektórych zawodów
  • rozwijanie umiejętności planowania własnych działań
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej

 

Styczeń

 

Mijają dni, miesiące, lata

  • rozwijanie mowy
  • zapoznanie z różnymi rodzajami kalendarzy
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
  • poznawanie nazw miesięcy
  • rozwijanie szybkości i zwinności
  • rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej
  • rozwijanie reakcji na ustalone sygnały
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • utrwalanie oznak pór roku
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Zima i zwierzęta

  • rozwijanie mowy
  • poznanie nazw ptaków zimujących w Polsce
  • utrwalanie poznanych znaków matematycznych
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • reagowanie ruchem na dźwięki o różnej wysokości
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • utrwalanie wyglądu i nazw ptaków zimujących Polsce
  • rozwijanie wyobraźni
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych
  • poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej
  • utrwalanie nazw zwierząt leśnych.    

Babcia i dziadek

  • wzbudzanie szacunku do osób starszych
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb
  • umuzykalnianie dzieci
  • rozwijanie umiejętności wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie mowy i pamięci
  • aktywne uczestniczenie w proponowanych zabawach
  • obserwowanie swoich możliwości na tle innych.

Bezpieczeństwo zimą

  • ustalanie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
  • wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i rozsądku podczas zabaw zimowych
  • zapoznanie z pracą ratownika medycznego i podstawowymi formami udzielania pierwszej pomocy
  • zapoznanie z zimowymi sportami
  • dostosowanie ubioru do warunków pogodowych
  • rozwijanie umiejętności dodawania
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności współpracy w zespole

 

Listopad

 

Polska - moja ojczyzna.

Dziecko potrafi:

  • podać pełne brzmienie nazwy państwa polskiego
  • pokazać na mapie Polskę
  • podać nazwę stolicy państwa polskiego
  • nazwać znane "symbole" polskiej stolicy
  • wymienić historyczne stolice państwa polskiego
  • wymienić polskie symbole narodowe
  • opisać godło Polski
  • opisać flagę
  • przedstawić symboliczne znaczenie barw narodowych
  • podać tytuł hymnu państwowego
  • zaśpiewać zwrotkę i refren hymnu
  • powiązać wybitne postaci z dziejami państwa polskiego
  • plastycznie przedstawić wybrane elementy rzeczywistości historycznej
  • posługiwać się aparatem pojęciowym w / w dziedzin wiedzy
  • operować językiem w/ w przedmiotów
  • rozwiązywać typowe i nietypowe zadania muzyczno - plastyczne
  • wymienić sylwetki wybitnych przedstawicieli muzyki i sztuki oraz historii, bohaterów walki o niepodległość
  • umiejscowić wydarzenia w czasie historycznym
  • posługiwać się różnymi narzędziami, technikami plastycznymi.

Mój dom

Dziecko potrafi:

  • liczyć w podanym zakresie
  • rozpoznawać i nazywać cyfry: 1, 2, 3, 4, 5
  • dzielić słowa na sylaby i głoski
  • rozpoznawać literę t; małą, wielką, drukowaną, pisaną
  • segregować przedmioty wg podanych cech
  • aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach gimnastycznych
  • wypowiadać się całymi zdaniami.

Moje prawa i obowiązki

Dziecko potrafi:

  • śpiewać piosenki z repertuaru dziecięcego
  • wymienić poznane prawa dziecka
  • rysować po śladach rysunków
  • rozpoznać poznane litery i cyfry
  • stosuje znaki: +,-.

Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Dziecko potrafi:

  • dbać o swoją czystość i czystość najbliższego otoczenia
  • aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych
  • wie, czego nie powinno robić, co jest niebezpieczne
  • wie, które produkty są zdrowe, a które nie
  • kreślić znaki litero podobne
  • dzielić wyrazy na głoski

 

Październik

 

Idzie jesień… przez ogród isad

Dziecko:

  • wypowiada się na temat opowiadania,
  • rozpoznaje owoce i warzywa za pomocą dotyku, smaku, wzroku i słuchu,
  • rysuje po śladach rysunków,
  • opisuje wygląd liter: o, O oraz odtwarza ich kształty,
  • wie, że o jest samogłoską
  • rozpoznaje i nazywa kwadrat,
  • segreguje figury według jednej cechy – kształtu,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
  • rozpoznaje i nazywa owoce egzotyczne,
  • liczy w zakresie sześciu,
  • rozpoznaje i nazywa zapisy cyfrowe liczb: 1, 2,
  • wykonuje pracę przestrzenną – owoce
  • rozpoznaje instrumenty muzyczne po ich brzmieniu,
  • reaguje ustalonym ruchem na sygnały: słowne i muzyczne,
  • omawia wyposażenie sklepu, określa zachowanie personelu,
  • rozpoznaje i nazywa warzywa (i owoce) znajdujące się wsklepie
  • mówi prostymi zdaniami,
  • wie, co można zrobić z warzyw i owoców na zimę.

Idzie jesień ... do zwierząt

Dziecko:

  • wypowiada się na temat opowiadania,
  • wie, jak zwierzęta przygotowują się do zimy,
  • wymienia głoski w słowach: ananas, Ada; układa schematy i modele dźwiękowe tych słów; określa miejsca samogłoski a wsłowach o prostej budowie fonetycznej,
  • rozpoznaje i nazywa poznane litery: o, a
  • liczy w zakresie sześciu,
  • rozpoznaje i nazywa zapasy wiewiórki,
  • rozpoznaje i nazywa zapisy cyfrowe liczb: 1, 2, 3,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
  • śpiewa piosenkę,
  • reaguje odpowiednim ruchem na ustalony sygnał,
  • wykonuje pracę plastyczną według instrukcji
  • wypowiada się pełnymi zdaniami,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane ptaki odlatujące od nas przed zimą (bocian, jaskółka…).

Co z czego utrzymujemy

Dziecko:

  • wymienia właściwości fizyczne gliny i piasku,
  • podaje przykłady produktów otrzymywanych z gliny i z piasku,
  • rysuje po śladach rysunków,
  • rozpoznaje i nazywa literę m – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • czyta sylaby, wyrazy utworzone z poznanych liter
  • pamięta melodię piosenki,
  • koncentruje się podczas zabawy,
  • wykonuje proste potrawy,
  • wie, jak zrobić ser z mleka.

Idzie jesień ... z deszczem

Dziecko:

  • wymienia elementy pogody, która jest późną jesienią,
  • rysuje po śladach rysunków,
  • układa schematy i modele dźwiękowe słów o prostej budowie fonetycznej,
  • rozpoznaje i nazywa litery: o, a, m – małe i wielkie, drukowane i pisane
  • wymienia cechy prostokąta,
  • rozpoznaje i nazywa koło, kwadrat, prostokąt,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
  • śpiewa piosenkę,
  • uczestniczy w zabawie przy piosence,
  • wykonuje parasol z papieru i rurki do napojów,
  • wymienia kolory tęczy





Wróć do góry
Przejdź na dół