dzieci szczęśliwe, syte i bezpieczne ...

Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

 

Nauczycielki:

 

Pani Teresa

Pani Danuta

 

Pomoc w grupie:

 

Pani Józefa

 

 

Listopad

 

JESIENNY DESZCZ

Tematy dni:

  1. Pada deszcz
  2. Ula i Ufoludek
  3. Kiedy wieje wiatr
  4. Jesień w lesie
  5. Lekkie - ciężkie

Przewidywane osiągnięcia.

Dziecko:

  • posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, burza, deszcz
  • wyraża swoje zrozumienie świata, zjawisk, rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego oraz komunikatów pozawerbalnych: impresji plastycznych,
  • poszerza swój zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę o otaczającym świecie,
  • rozpoznaje litery U, u; kreśli wybrane litery,
  • rozróżnia głoski na początku i na końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach,
  • odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznawanych liter w formie napisów drukowanych dotyczące treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności
  • rozróżnia podstawowe figury geometryczne ( koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt),
  • uczestniczy w eksperymentach przyrodniczych wyciąga wnioski,
  • posługuje się terminami przyrodniczymi,
  • określa ciężar przedmiotów; klasyfikuje przedmioty według ciężaru,
  • określa położenie przedmiotów.

 

CIEKAWE, DLACZEGO…

Tematy dni:

  1. 11 listopada hołd dziś Polska składa
  2. Koty i ich psoty
  3. Jak powstaje cień?
  4. Segregujmy śmieci
  5. Ptaki i ich przysmaki

Przewidywane osiągnięcia.

Dziecko:

  • wymienia nazwę swojego kraju i jego stolicy, rozpoznaje symbole narodowe godło, flaga, hymn,
  • próbuje odczytać z mapy proste nazwy, zna nazwy największych miast
    i rzek polskich,
  • nazywa wybrane symbole związane z regionami Polski ukryte
    w podaniach, przysłowiach, legendach bajkach,
  • odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do rodziny, narodu,
  • rozpoznaje literę y,
  • eksperymentuje z dźwiękami, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha,
  • rozróżnia elementy fikcji od rzeczywistości,
  • nazywa i rozpoznaje wartości związane z umiejętnościami
    i zachowaniami społecznymi,
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi
    w środowisku przyrodniczym,
  • wykazuje sprawność ciała i koordynację w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie,
  • dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego,
  • inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, buduje, wykorzystując zabawki, materiały użytkowe, w tym materiał naturalny,
  • przelicza elementy zbiorów

MÓJ ZWIERZAK

Tematy dni:

  1. W wiejskiej zagrodzie
  2. Pies przyjacielem człowieka
  3. Zwierzęta się uczą i my też
  4. Chciałbym mieć takiego przyjaciela
  5. Kto pomaga zwierzętom?

Przewidywane osiągnięcia.

Dziecko:

  • posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwierząt w środowisku naturalnym,
  • dostrzega, że zwierzęta mają zdolność odczuwania
  • czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy,
  • wykonuje eksperymenty językowe, uważnie słucha,
  • bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa,
  • odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach, rozwiązuje zagadki, porównuje przedmioty w swoimi otoczeniu z uwagi na wybraną cechę,
  • przelicza, posługuje się liczebnikami głównymi,
  • rozróżnia zwierzęta hodowlane,
  • współpracuje w parach i w grupie,
  • opowiada o zdarzeniach,
  • opisuje zwierzęta,
  • wyjaśnia, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód,
  • eksperymentuje ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną.

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

Tematy dni:

  1. Święto misia
  2. Motyl, mama, mysz – Co na początku słyszysz?
  3. Bajkowe misie
  4. Niedźwiedzie w naturalnym środowisku
  5. Misie organizują przyjęcie

Przewidywane osiągnięcia.

Dziecko:

  • wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej, liczy obiekty, odróżnia liczenie błędne od poprawnego,
  • rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, ma świadomość, że odczuwają
    i przeżywają je wszyscy ludzie,
  • rozpoznaje litery M, m, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy
    i spontanicznych odkryć; kreśli wybrane litery,
  • słucha odgłosów przyrody,
  • śpiewa piosenkę, ma poczucie rytmu, gra na instrumentach perkusyjnych,
  • objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych, układa historyjki obrazkowe,
  • wykonuje własne eksperymenty graficzne,
  • przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziałania
    z dziećmi w zabawie,
  • uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje ćwiczenia fizyczne, wykazuje się sprawnością.

 

Wrzesień

 

MOJE PRZEDSZKOLE

Tematy dni:

  1. Wspominamy wakacje
  2. Lubimy się bawić
  3. Wakacyjne przygody
  4. Mój przyjaciel
  5. Pory dnia

Przewidywane osiągnięcia.

Dziecko:

  • rozwija spostrzegawczość,
  • formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi,
  • chętnie wykonuje dowolne i tematyczne prace plastyczne,
  • uczestniczy w zabawach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu,
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego,
  • akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich,
  • potrafi współdziałać w czasie zabawy,
  • porównuje kształty,
  • liczy elementy,
  • rysuje po śladzie,
  • klasyfikuje przedmioty; przelicza elementy w zbiorach
  • rozwija sprawność manualną,
  • śpiewa piosenki,
  • układa kompozycje z materiałów przyrodniczych według własnego pomysłu,
  • rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne,
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu.

 

JA I TY TO MY

Tematy dni:

  1. Nasza grupa
  2. Robimy zdjęcia
  3. Bawimy się razem
  4. Dyżurny
  5. Tydzień

Przewidywane osiągnięcia.

Dziecko:

  • rozumie pojęcie para,
  • rozpoznaje obraz graficzny swojego imienia,
  • rozumie znaczenie pojęć przyjaźń, przyjaciel,
  • zna prawa i obowiązki dziecka,
  • odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej;
  • przestrzega praw kolegów,
  • zna pojęcie autoportret,
  • rozumie znaczenie pojęć: dobroć, koleżeństwo,
  • potrafi pracować w zespole,
  • doskonali słuch,
  • wyodrębnia głoski w nagłosie słowa,
  • wykazuje spontaniczną aktywność ruchową,
  • zna obowiązki dyżurnego; chętnie podejmuje zadania dyżurnego,
  • pomaga przy wykonywaniu czynności przygotowawczych do zajęć i zabaw,
  • poprawnie posługuje się określeniami czasu; nazywa i wymienia w kolejności dni tygodnia,
  • dostrzega rytm w powtarzających się dniach tygodnia.

 

TO JESTEM JA

Tematy dni:

  1. Radość i smutek
  2. Moje marzenie
  3. Dzisiaj dobry humor mam
  4. Moja ulubiona zabawka
  5. Oto ja

Przewidywane osiągnięcia.

Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem,
  • szanuje emocje swoje i innych osób,
  • przedstawia swoje emocje i uczucia,
  • używając charakterystycznych dla dziecka form wyrazu,
  • rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne,
  • wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie,
  • umie podać nazwę przedmiotu, która rozpoczyna się lub kończy określoną głoską,
  • wyraża ekspresję twórczą podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy,
  • potrafi odczytać kod,
  • zna cyfrę 1,
  • wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała.

 

LECĄ LIŚCIE KOLOROWE

Tematy dni:

  1. Wieje wiatr
  2. O! Owoce
  3. Barwy jesieni
  4. Dary jesieni
  5. Lubimy witaminy

Przewidywane osiągnięcia.

Dziecko:

  • zna określone zjawiska atmosferyczne,
  • umie posługiwać się symbolami,
  • poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę o otaczającym świecie,
  • określa cechy danej pory roku,
  • rozpoznaje i nazywa pospolite gatunki drzew,
  • rozpoznaje i nazywa niektóre warzywa i owoce, potrafi je rozpoznać po smaku, zapachu i dotyku,
  • zna podstawowe zasady prawidłowego odżywiania,
  • zna literę O,o,
  • doskonali umiejętność wypowiadania się na podstawie ilustracji,
  • słucha muzyki poważnej,
  • zapoznaje się z muzyką F. Chopina,
  • gra na instrumentach perkusyjnych,
  • wie, czym zajmuje się osoba wykonująca zawód kucharki.





Wróć do góry
Przejdź na dół